Sovit 6 timmar

Kom hem klockan 01.24 i natt och gick upp för ungefär en timme sen.
Kommer att vara lagom mosig ikväll på maskeraden :P
Gårdagen såg i alla fall ut som så att jag åkte till Hedemora kl. 12.30 ungefär och klockan tre drog jag och Jimmie iväg med timmerbilen upp till Ala!
Sen åkte vi ut i skogen i Sandviken (tror jag det var) och hämtade timmer.
Det var inte det lättaste att komma upp dit, vägarna var nästan bort regnade och vi fick använda radion och berätta vart vi var någonstans så att vi inte skulle åka på att möta en annan timmerbil på dessa smala skogsvägar :P
Det timret drog vi till Skinnskatteberg och där vart det krångel!
Först fick vi vänta på att någon skulle komma och lossa vårt timmer, sen när vi väger ut oss och tror att vi ska få åka till nästa ställe, så blev det problem för att det var någon som höll på med en sändning samtidigt som vi ställde oss på vågen och då försvann vi från datorn så dom kunde inte se att vi ens vart där.
Vi blev kvar där i ca. 45 minuter innan vi åkte därifrån och då insåg vi att vi inte skulle hinna hämta upp nästa lass så då dundrade vi tillbaka till Hedemora sen fick jag hoppa in i min lilla mazda och fara hemåt igen :) 
Fick åka Scania  för första gången! Stort plus lär jag ge dom! :)
Förut tyckte jag helt klart att volvos lastbilar var snyggast, men det börjar faktiskt ändra på sig.
Scaniabilarna har fördelen att det blir så snyggt när man smyckar ut dom med en massa lysen överallt så kan det inte bli annat än bra!
Och det var stor skillnad hur man satt i Scanian jämfört med volvon.
I volvon känns det mer självklart att man sitter högt för utifrån så ser dom högre ut vid hytten medan Scania ger intrycket av att vara lite mindre, men när man satt i så satt man verkligen högt!
Det gillar jag :)
Och finesser fanns det!
Man behövde inte ens gå ut och spänna och lossa banden/kättingarna över timret, det fanns det knappar inne i hytten som man tröck på och då gjorde bilen allt :)
Scania- King of the road!

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Hehe okej. Bara undrade. Min kusin kör också lastbil :P

2009-11-27 @ 12:48:12
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0