Lockar som lockar!

Som ni säkert märkt så gillar jag busiga, lite slarviga frisyrer och uppsättningar.
Det ger en så många möjligheter att ändra och fixa lite som man känner för.
Man ger fantasin en möjlighet att jobba själv och vara kreativ med sitt eget, eller andras hår.
En liten ändring kan förändra hela looken.
Jag tycker om att jobba med lockiga hår, dom skapar nästan frisyren själv. Man lockar håret och sen behöver man oftast bara tupera, separera, sätta i några nålar och/eller ett spänne.
Man vrider och vänder på lockarna och ser hur dom lägger sig och vad man tycker känns rätt.
Det gäller bara att inte tänka så mycket, bara skapa! :)
Här har jag bara lockat håret och fördelat en moulding cream i händerna
för att sedan separera lockarna lite.
Sedan drog jag upp håret i nacken och satte dit en klämma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0