Lätt & Snabbt, Busigt & snyggt

Den här uppsättningen tog ca. 15minuter att göra.


Jag började med att dra allt utom luggen slarvigt bakåt med fingrarna och satte dit en hårklämma.
Fäste sedan det som gled ur slarvigt med hårnålar och sprayade (med min personliga favorit spray Osis Session Fix).
Luggen tuperade jag med en utredningsborste med svinborst, slät kammade bakåt med lätt hand och fäste med nålar.
Därefter sprayade jag en sista gång över hela frisyren.
För att spexa till det med det lilla extra satt jag dit ett fint spänne som fyllde ut formen och gav ett snyggt slutresultat.
Tuperar man med en borste istället för en kam så blir tuperingen luftigare och lättare att styra som man vill ha den, svinbort polerar dessutom hårstråna så att dom blir glansigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0