Lastbilskort

Nästa vecka ska jag förhoppningsvis få åka lite lastbil igen.
Har en kompis som jag brukade åka med ganska ofta förut men nu är det sjukt länge sedan!
Det är dags att göra något åt det! :)
Jag skulle vilja skaffa lastbilskort nu så man kan få börja köra lastbil själv, inte bara åka med.
Vi får la se hur det blir, får jag inte höra något av mitt nuvarande jobberbjudande så kanske jag kan få en utbildning via arbetsförmedlingen.
I så fall blir det att plugga stenhårt på lastbilsteori. Vikter, tryck och en massa som är svårt att lära sig :P
Jag har ju lite hjälp av att jag åkt ganska mycket och fått fylla i papper och färd kort och sånt.
Hursom så får vi se hur det blir!
Bilden hittade jag på www.ishhyd.com/.../scania.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0