Har du torrt och skadat hår?

Om du har, som jag, väldigt torrt hår så har jag ett litet knep.

När jag tvättar håret brukar jag skippa schampot ibland och bara massera in balsam ordentligt i hårbotten och i längderna och sedan skölja noga.
Har man lockigt hår är detta ett perfekt knep för att komma undan den risiga looken som ofta blir.
Detta gör att lockarna lättare separerar från varandra och skapar ett snyggt resultat av lockigt hår.
Då är det också bra att tänka på att inte borsta håret när det är torrt.
Det bästa är att borsta igenom det medan det är blött efter att man tvättat det och sen låta det självtorka.
Behöver man ändå kamma igenom det när det är torrt så använd en glestandad kam.
Schampo innehåller tensider som rengör håret från smuts.
Tensiderna kan torka ut håret om man inte använder ett bra balsam efteråt.
Schampo lämnar dessutom rester efter tensiderna och andra ämnen i håret, och skippar man schampo ibland så håller sig håret rent, friskt och mjukt lite längre.
Eftersom balsam innehåller en fet blandning som ska återfukta håret, så löser balsam upp det feta som blir i hårbotten- Lika löser lika.
Självklart måste man använda schampo om man använt sig av mycket produkter eller om håret är smutsigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0