Fest eller vardags?

När jag gjorde den här uppsättningen så började jag med att bestämma vart jag skulle ha benan.
Sen tuperade jag med en tuperingkam så att allt hår stod rakt ut, men jag lät hela tiden benen vara kvar, tuperar man över den så blir det svårt att få den där man vill ha den.
När allt var tuperat sprayade jag över hela håret med hårspray (Osis Session Fix).
Innan sprayen torkat helt började jag borsta, med lätt hand, över håret åt den riktning jag ville ha det.
Sen fäste jag med två hårnålar i nacken och fixerade med ytterligare spray.
Jag gillar att göra frisyrer som denna eftersom man kan ändra och trixa nästan hur mycket som helst.
Bara att låta fantasin gå lös genom händerna :)
Tips: Har man ett väldigt glatt hår som är svårt att tupera kan man med fördel använda sig av att ha i saltvattenspray eller en mousse med medium stadga i fuktigt hår sen föna det torrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0