en panda, en zebra, en gris och en... en... Westen-hora

Nu tänkte jag lägga upp ett par bilder som togs när vi gjorde i ordning oss innan maskeraden.
Frillan som jag gjorde på Cäs blev rätt frän.
Jag tuperade allt stenhårt. Började fram i luggen och fortsatte bakåt mot nacken.
När jag tuperade sidorna riktade jag hela tiden håret upp mot mitten, där jag redan tuperat.
Sen sprayade jag lite lätt med en mellan stark hårspray.
Efter det var det dags att slät kamma allt uppåt till en tuppkam, spraya lite hela tiden och fäste med ett par hårnålar som jag gömde lite grann.
Det går lättare att få håret att stanna där man vill ha det om man kammar direkt efter att man sprayat, innan sprayen hinner torka.
Sen började jag göra en inbakad fläta ovanpå tuperingen och fäste med en snodd.
Och sist sprayade vi allt en gång till och gjorde svarta ränder med svart hårspray.
Ursäkta för bilden Cäs, men det var den enda man såg ränderna på ;)

Jag har aldrig riktigt gillat maskerader, men sen halloween har jag klätt ut mig två gånger
och det blir bara roligare och roligare!
Här har vi en liten gruppbild på oss som anlände till maskeraden ihop :)
Panda, Zebra, Western-hora och gris (nalle puh-nasses syster) :)
Sandra, Cäs, Sweety och jag.


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Tufft! :D



2009-11-30 @ 14:26:33
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0