Ska man kanske börja leva enligt Buddha?

Buddha har ju faktiskt helt rätt!
'Allt är förgängligt'
'Livet är ett evigt lidande'
'Varför glädja sig åt något idag som ändå gör en besviken imorgon'

Livet är så orättvist!
Varför ska alltid dom mest underbara människor gå bort?
Alltid dom man tycker så mycket om!

Jag kommer sakna dig lika mycket som jag saknat mina andra nära och kära!
Hoppas ni finns hos oss ändå!
Kanske är ni uppe bland stjärnorna och ser ner på oss,
tar hand om oss?
Ni kommer alltid att finnas kvar i våra hjärtan och minnen!


Det känns som att jag mistat min morfar för andra gången!



Kommentarer
Postat av: sofie

Jag lever efter Buddha, varför troru ja är så negativ & pesimist?;) Folk kallar mig sånn. Men jag kallar mig realistisk :P

2008-12-03 @ 21:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0